onsdag 23. februar 2011

Comic Life

Hovedområdet sammensatte tekster viser til et utvidet tekstbegrep der tekst kan være satt sammen av skrift, lyd og bilder i et samlet uttrykk (frå kompetansemåla i kunnskapsløftet).

I denne oppgåva har eg jobba med verktyet Comic Life, eit komplett verkty for tekstskaping i teikneseriesjangeren. Programvara er lisensiert med 30 dagars prøvetid. I skulesamanheng kan det vere nok for å kome igang og sjå om dette kan vere læringsfremjande. Ja, det er enkelt å kome i gang og oversiktleg bruk.

Kanskje nokon synest det å lage teikneserier ikkje har noko i skulesamanheng å gjere, men då vil eg minne om at leikprega aktiviteter er særs læringsfremjande berre det vert lagt tilrette for det, har klar målsetting og meingsberande. Her er også klart eit område å nå elevar som er lite motiverte for læring, ulike læringsvanskar, med andre ord her kan vi snakke om tilpassa opplæring.

Comic Life er introdusert som teikneseriesjanger, men kva er teikneserie? Det er vel her ikkje berre snakk om "Donal duck"? Vi kan vel snakke om å lage gode og meiningsfulle fagtekster, reklameserier, gode fortejingar og eventyr? Slik eg ser det er moglegheitene fleire og berre fantasien som set grenser. Elevane får utvikla sine kreative evner, faglege kunnskap og lese -og skrive kunnskapar. Dei får jobba med ulike fag/tverrfagleg som også er knytt opp mot klare læreplanmål. I naturfag til dømes, er to av kompetansemåla etter 7. årstrinn at eleven skal kunne -bruke digitale hjelpemidler og naturleg utstyr ved eksperimentelt arbeid og feltarbeid og -undersøke og beskrive blomsterplanter og forklare funksjonane til dei ulike plantedelane. Ser vi vidare på kompetansemåla i dei ulike faga, kan vi forsvare å gjere oss nytte av dette verktyet for å gi elevane ei god. vareiert og forsvarleg undervisning.

For å syne til kor enkelt det er å nytte programvara, viser eg til ei enkel bildeforteljing eg har laga, ovanfor her til høgre. Dette er berre ein smakebit av dei moglegheitene som ligg der.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kjelde: Antvort, K og Sæterås, K.B: Sammensatte tekster. DKL våren 2011. Høgskulen i Volda
            Læreplanverket for kunnskapsløftet 2006



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar