I oppgåveskriving og skulearbeid er det nok for fleire freistande å plagiere andre, ta "lette" løysingar å klippe frå internett o.s.v. Sjølv om det fins metodar for å avsløre plagiering er ikkje alle like gode og mange Studentar/elevar er også flinke til å sjå muligheiter for å unngå å verte avslørte. Dette ser eg ikkje er lett... Kanskje vi i skulen må jobbe mykje med haldningar og konsekvensar det har for å verte tenkne i fusk?!
Fylgjande definisjon har eg ifrå høgskulen i Bergen:
Plagiat og fusk ved oppgaveskriving, eksamen og prøver
Definisjoner1
Plagiat: Tyveri fra andre forfatteres eller kunstneres arbeid; utilbørlig bruk av en annens åndelige eiendom.
Plagiator: Person som stjeler stoff fra andre forfattere og utgir det som sitt eget.
Fusk: Bedrag, juks, bløff, falsum, forfalskning, svindel.
Bruk av ulovlige hjelpemidler
Hensyn eller opphavsrett og personvern er vi no inne på også. Elevane må vite kva som er lov og korleis ein kan gjere seg nytte av informasjon ein til dømes finn på nettet. Her gjeld reglane både for tekst, bilde og lyd (musikk). Vel, det er nok ikke berre elevar som skal vite dette, kanskje det ikkje er alle lærarar som forheld seg korrekt til korleis dei tek bileter av borna i skuletida heller og formidlar desse (?). Ikkje er det alltid så enkelt å sjå kva plikter ein har alle tider, er det lett å gløyme seg??
Døme: Ein journalist kjem til skulen å skal dekke ei sak. Det har han fått tillatelse til og tek bilte av fleire born i denne samanheng. Bileta kjem i avisa og her ser foreldre som ikkje har gitt samtykke til at barnet skal verte tatt bilete av , er avbilda. Kven har ansvaret, journalisten eller læraren/rektor?
Kjelder:
http://student.hib.no/eksamen/documents/Plagiatogfuskvedoppgaveskriving.pdflasta ned 24.11.2010, 18.22
Antvort, K (2010) Hensyn. Høgskulen i Volda: Publisert som PDF i LMS
Ein kan vel kanskje gøyme seg bak 17 mai. paragrafen. På det andre sida må det bli utruleg pinleg for skulen som ikkje har orden. Sterkt kan dei vel ikkje stå i eit rettsak.
SvarSlett